Kabinet ziet geen reden om legitieme portie af te schaffen
Back to overview
AISummary generated by AI from the original source
Het kabinet handhaaft de legitieme portie in het erfrecht, omdat onderzoek aantoont dat afschaffing onvoldoende maatschappelijke steun geniet en de huidige regeling geen ernstige praktische problemen veroorzaakt. De Staatssecretaris van Justitie en Veiligheid baseert dit standpunt op een WODC-onderzoek naar de draagvlak voor deze erfrechtregel.
Read full article
0 views